Courgette taart uit de schooltuin


Ik kreeg van de 'juf' bij de schooltuinen een courgette mee ter grote van een baby (sorry). Nadat ik ook een tas vol basilicum had geplukt vond ik deze taart online. Makkelijk, niet droog en lekker! Donderdag maak ik hem weer, maar dan ook voor de kinderen op school!

Enne, Neeltje, bedankt voor de lens die eten er nog lekkerder uit laat zien ;-)

Hier vind je het recept. Dit recept is genoeg voor 4 personen een avondmaaltijd. Ik heb alleen basilicum gebruikt. Gebruik veel kruiden. En wees ook niet zuinig met de peper en zout. Verder heb ik de courgette gewoon met mijn handen uitgeknepen. En trouwens, ik heb ook gewone oude kaas gebruikt, geen parmezaan, dat is helemaal niet nodig in zo'n taart. De tomaatjes zijn er erg lekker in! Vergeet niet de munt eroverheen, dat maakt het helemaal af!

Ow, en het mes gaat er nooit schoon uitkomen met al die feta. Kijk 10 minuten voor het einde van de baktijd gewoon of hij al een mooi kleurtje heeft. Duw een beetje in het midden op de taart. Hij moet een beetje terugveren.

http://carolinebrouwer.blogspot.nl/2011/12/courgettetaart-met-feta-en-dille.html


Ik serveer er een salade bij van dunne plakjes komkommer en tomaat, met heel veel munt en een lichte citroen-olijfolie dressing.

1 opmerking:

Unknown zei

hahahaha, ziet er idd lekker uit