Kipstoof met mosterd en druiven

Weer een succesvolle "Thuisafgehaald" maaltijd. 12 porties had ik gemaakt.  En 5 mensen kwamen tegelijk afhalen. Waarvan 1 geen trap kon lopen. Gelukkig hielp iedereen elkaar, en was het eigenlijk heel gezellig. Ik dacht dat deze maaltijd heel erg naar mosterd smaakte, maar ik haalde het er nauwelijks uit. De smaak was zo typisch frans verfijnd. Op de foto zie je wat weinig saus, maar er was enorm veel! Tja, ik blijf uiteindelijk wel een stiekûme italiaanse mama, ik vind dat franse wat te mooi allemaal. Het was wel erg lekker, en ik heb van iedereen een positief bedankje gehad! Wil je dit ook maken, doe het dan echt in de oven, in een afgesloten pan, desnoods met extra aluminium folie. Zo krijg je de kip zo lekker mals. 

Ik heb dit niet met piepkuiken gemaakt, maar met een kippenbout per persoon. Dit is goedkoop eten. 3,33 euro per persoon. De verse dragon heb ik vervangen door gedroogde.

http://www.okokorecepten.nl/recept/chefs/jamie-oliver/jamie-oliver-stoofpot-kip-oven

Ik heb er gebakken krieltjes bij geserveerd.

Geen opmerkingen: